• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Verzenden en retourneren

Verzendingskosten 

Indien u levering aan huis wenst bezorgt Sacacorchos uw bestelling door middel van de pakjesdienst DPD of door onze eigen chauffeur.

Artikelen besteld via deze webwinkel worden enkel geleverd in België. Uitzonderlijk kan hiervan afgeweken worden, maar dan zorgen wij voor een aangepaste offerte. Vermeld zulke leveringen duidelijk in uw bestelling.

De verzendingskosten bedragen €9,95 (incl. BTW) voor de verzending van minimum 1 fles van maximum 1 L.

Magnums en flessen met een volume boven de 1,5 L kunnen in principe niet verzonden worden aangezien deze niet in de verzendingsdozen passen. Zulke volumes kunnen uiteraard wel opgehaald worden in één van de beide winkels voor zover deze op voorraad zijn. Contacteer ons vooraf.

 

Levertijd

Zodra de bestelling en de bijhorende betaling bij Sacacorchos binnenkomt, verwerken wij uw order. Wij doen ons uiterste best om de wijn zo snel mogelijk te leveren. Indien de goederen op voorraad zijn duurt levering in België minimaal 2 werkdagen, maximaal 5 werkdagen. Indien de goederen niet op voorraad zijn melden wij u dat schriftelijk en stellen wij een mogelijke levertijd voor.

Bij twijfel kan je ons best e-mailen.

U kan uw pakket volgen met behulp van de track and trace faciliteit op de website van DPD. Klik hier.

Probleem met de levering?

Hebt u uw bestelling bevestigd en betaald? Dan rest u maar één ding: wachten op de levering van uw online aankoop. Helaas loopt alles niet altijd zoals gepland:

- uw pakket komt niet aan
- u krijgt de verkeerde bestelling
- de inhoud van uw pakket is beschadigd

Mijn pakket komt niet aan

Consulteer in eerste instantie de Track and Trace website van DPD. Mocht dit geen oplossing bieden, meldt het ons schriftelijk per e-mail en wij proberen na te gaan waar het probleem zich stelt. Desnoods stellen wij u een nieuwe leveringsdatum voor.

Vaak werd het pakket een eerste maal aangeboden, maar was u niet thuis. In dat geval steekt DPD een briefje in uw postbus om dit te melden en geeft daarbij aan wat u vervolgens kan doen om het pakket te ontvangen. 

Het gebeurt zeer zelden, maar het kan zijn dat de pakjesdienst geen naam vindt op uw deurbel en het pakket bijgevolg niet wenst af te leveren. U pakket keert dan terug naar het verdeelcentrum van de pakjesdienst. Een tweede levering of ophaling is dan noodzakelijk.

Ik kreeg de verkeerde bestelling

Wij controleren onze zendingen grondig, maar een fout is altijd mogelijk. In dat geval hebt u het recht om de foutief geleverde producten op onze kosten terug te zenden en een vervanging te vragen in de mate dat deze producten in voorraad zijn. Gelieve in de mate van het mogelijke de oorspronkelijke verpakkingsdoos te hergebruiken voor deze retourzending. Wij zorgen ervoor dat het pakket opgehaald wordt. Neem echter geen initiatief vooraleer u ons schriftelijk gecontacteerd hebt per e-mail.

De inhoud van mijn pakje is beschadigd

Sacacorchos blijft verantwoordelijk voor alle schade aan uw bestelling tijdens de levering van uw online aankoop tot op het moment dat u het pakket accepteert bij levering door DPD. Vanaf dan bent u er verantwoordelijk voor en stemt u in met de huidige staat ervan.

Om discussie te vermijden heeft u er alle belang bij om het pakket te controleren in aanwezigheid van de koerier. Is het beschadigd? Weiger het dan. Of neem het aan onder voorbehoud, en noteer uw opmerkingen op de afleveringsbon. Neem foto’s van een beschadigde verpakking en stuur ze ons door. Neem onmiddellijk schriftelijk contact op met ons per e-mail en vraag een wissel of een terugbetaling.

Herroepingsrecht

U wenst uw aankoop op de website van Sacacorchos te annuleren? Weet dan dat u in principe een herroepingsrecht hebt.

Binnen welke termijn kan ik afzien van mijn aankoop en hoe doe ik dat?

Wilt u afzien van uw aankoop? Doe dat dan binnen veertien kalenderdagen, te rekenen vanaf de levering van uw bestelling (voor een product) of van het bevestigen van de bestelling (voor een dienst). 

Meld het ons schriftelijk per e-mail dat u wilt afzien van uw aankoop. U hoeft daarbij geen reden te vermelden.

Wanneer en hoe betalen wij u terug?

Vanaf het moment dat u ons schriftelijk gemeld hebt dat u afziet van uw aankoop betalen wij u terug per overschrijving en dit binnen de veertien kalenderdagen, mits u uw  pakket tijdig terugstuurt. 

Wanneer en hoe moet ik het pakket terugsturen?

Stuur het geleverde product binnen veertien kalenderdagen terug nadat u de verkoper schriftelijk informeerde over uw herroeping. Zie verder onder Retourneren.

Volg de procedures van de verkoper strikt op. Hoe sneller u reageert, hoe sneller u uw geld terugkrijgt. 

Retourneren

Enkele tips om pakketten terug te sturen

Moet u een pakket terugsturen naar Sacacorchos? Volg deze tips:

- Breng ons schriftelijk op de hoogte per e-mail. Stuur uw pakket nooit terug zonder voorafgaande goedkeuring door Sacacorchos!

- Gebruik enkel de originele braakveilige verpakkingsdoos die wij u zonden tenzij deze gescheurd zou zijn tijdens het transport. Zorg ervoor dat de producten (flessen) onbeschadigd verpakt worden. Flessen waarvan het etiket, capsule etc. beschadigd zijn worden niet vergoed.

- Volg de procedure voor de terugzending, zoals meegedeeld door Sacacorchos. DPD zorgt voor de ophaling bij u of in een van de Pickup Parcelshops in uw buurt.

Nog enkele belangrijke opmerkingen

Door u geopende flessen kunnen niet worden teruggezonden en worden ook niet terugbetaald.

U heeft een gekurkte fles? U heeft pech want slecht 2% van de flessen met kurken stop kennen dit probleem. Geen nood, op vertoon van uw kasticket of factuur kan u deze fles inwisselen in één van de twee winkels (Kortenberg of Beveren-Leie) tegen een andere van hetzelfde merk of een vergelijkbaar product mits deze niet meer in voorraad zou zijn. Wij kunnen u echter niet garanderen dat die van hetzelfde oogstjaar is dan die u initieel aankocht. Breng de gekurkte fles en vooral de kurk mee.

Flessen uit ons cavasYvinos assortiment kunnen echter niet worden ingewisseld tegen eenzelfde fles, gezien de beperkte voorraad die we er van hebben. In dat geval stellen wij u een alternatief voor uit ons eigen assortiment rechtstreeks geïmporteerde wijnen en Cava's.  

Geleverde cadeaubonnen worden niet teruggenomen, noch terugbetaald.