• Tous les produits ont été ajoutés à votre panier.

Livraisons et retours

Frais d'expédition

Si vous optez pour une  livraison à domicile, Sacacorchos s'occupe de la livraison à l'aide de DPD (service de coli) ou par son propre chauffeur.

Les articles commandés par le biais de notre webshop sont uniquement livrés en Belgique. Sacacorchos pourrait exceptionnellement dévier de cette règle et vous proposera alòrs une offre adaptée. Mentionnez-le clairement dans votre commande.

Les frais d'expédition s'éleve à €9,95 (TTC) pour un envoi d'au moins une bouteille de maximum 1 L. 

Les Magnums et les bouteilles avec un volume supérieure à 1,5 L ne peuvent être envoyés vue qu'il ne rentrent pas dans nos boîtes d'expédition. Vous pouvez bien entendu venir les chercher dans nos magasins pourvu qu'ils soient en stock. Consultez-nous d'avance.

 

Délai de livraison

Dès que la commande et son paiement afférent rentre chez Sacacorchos, nous nous occupons de votre commande. Nous ferons de notre mieux pour livrer votre commande le plus vite possible. Pour autant que la marchandise soit en stock la livraison durera en Belgique au moins 2 jours ouvrables et 5 jours ouvrables au plus tard.

En cas de doute n'hésitez pas à nous contacter via info@sacacorchos.be.

Vous pouvez suivre l'envoi de votre coli via la facilité de "track and trace" sur le site web de DPD. Cliquez ici.

Problèmes avec la livraison?

Hebt u uw bestelling bevestigd en betaald? Dan rest u maar één ding: wachten op de levering van uw online aankoop. Helaas loopt alles niet altijd zoals gepland:

- uw pakket komt niet aan
- u krijgt de verkeerde bestelling
- de inhoud van uw pakket is beschadigd

Mon coli n'est pas encore arrivé

Consulteer in eerste instantie de Track and Trace website van DPD. Mocht dit geen oplossing bieden, meldt het ons schriftelijk per e-mail en wij proberen na te gaan waar het probleem zich stelt. Desnoods stellen wij u een nieuwe leveringsdatum voor.

Vaak werd het pakket een eerste maal aangeboden, maar was u niet thuis. In dat geval steekt DPD een briefje in uw postbus om dit te melden en geeft daarbij aan wat u vervolgens kan doen om het pakket te ontvangen. 

Het gebeurt zeer zelden, maar het kan zijn dat de pakjesdienst geen naam vindt op uw deurbel en het pakket bijgevolg niet wenst af te leveren. U pakket keert dan terug naar het verdeelcentrum van de pakjesdienst. Een tweede levering of ophaling is dan noodzakelijk.

J'ai reçu la mauvaise commande

Wij controleren onze zendingen grondig, maar een fout is altijd mogelijk. In dat geval hebt u het recht om de foutief geleverde producten op onze kosten terug te zenden en een vervanging te vragen in de mate dat deze producten in voorraad zijn. Gelieve in de mate van het mogelijke de oorspronkelijke verpakkingsdoos te hergebruiken voor deze retourzending. Wij zorgen ervoor dat het pakket opgehaald wordt. Neem echter geen initiatief vooraleer u ons schriftelijk gecontacteerd hebt per e-mail.

Le contenu de mon coli est cassé

Sacacorchos blijft verantwoordelijk voor alle schade aan uw bestelling tijdens de levering van uw online aankoop tot op het moment dat u het pakket accepteert bij levering door DPD. Vanaf dan bent u er verantwoordelijk voor en stemt u in met de huidige staat ervan.

Om discussie te vermijden heeft u er alle belang bij om het pakket te controleren in aanwezigheid van de koerier. Is het beschadigd? Weiger het dan. Of neem het aan onder voorbehoud, en noteer uw opmerkingen op de afleveringsbon. Neem foto’s van een beschadigde verpakking en stuur ze ons door. Neem onmiddellijk schriftelijk contact op met ons per e-mail en vraag een wissel of een terugbetaling.

Droit de rétractation

U wenst uw aankoop op de website van Sacacorchos te annuleren? Weet dan dat u in principe een herroepingsrecht hebt.

Dans quel délai et comment annuler votre achat ?

Wilt u afzien van uw aankoop? Doe dat dan binnen veertien kalenderdagen, te rekenen vanaf de levering van uw bestelling (voor een product) of van het bevestigen van de bestelling (voor een dienst). 

Meld het ons schriftelijk per e-mail dat u wilt afzien van uw aankoop. U hoeft daarbij geen reden te vermelden.

Quand et comment nous vous remboursons ? 

Vanaf het moment dat u ons schriftelijk gemeld hebt dat u afziet van uw aankoop betalen wij u terug per overschrijving en dit binnen de veertien kalenderdagen, mits u uw  pakket tijdig terugstuurt. 

Quand et comment nous renvoyer un colis? 

Stuur het geleverde product binnen veertien kalenderdagen terug nadat u de verkoper schriftelijk informeerde over uw herroeping. Zie verder onder Retourneren.

Volg de procedures van de verkoper strikt op. Hoe sneller u reageert, hoe sneller u uw geld terugkrijgt. 

Retourner

Quelques astuce pour retourner votre coli

Moet u een pakket terugsturen naar Sacacorchos? Volg deze tips:

- Breng ons schriftelijk op de hoogte par e-mail. Stuur uw pakket nooit terug zonder voorafgaande goedkeuring door Sacacorchos!

- Gebruik enkel de originele braakveilige verpakkingsdoos die wij u zonden tenzij deze gescheurd zou zijn tijdens het transport. Zorg ervoor dat de producten (flessen) onbeschadigd verpakt worden. Flessen waarvan het etiket, capsule etc. beschadigd zijn worden niet vergoed.

- Volg de procedure voor de terugzending, zoals meegedeeld door Sacacorchos. DPD zorgt voor de ophaling bij u of in een van de Pickup Parcelshops in uw buurt.

Encore quelques remarques importantes

Door u geopende flessen kunnen niet worden teruggezonden en worden ook niet terugbetaald.

U heeft een gekurkte fles? U heeft pech want slecht 2% van de flessen met kurken stop kennen dit probleem. Geen nood, op vertoon van uw kasticket of factuur kan u deze fles inwisselen in één van de twee winkels (Kortenberg of Beveren-Leie) tegen een andere van hetzelfde merk of een vergelijkbaar product mits deze niet meer in voorraad zou zijn. Wij kunnen u echter niet garanderen dat die van hetzelfde oogstjaar is dan die u initieel aankocht. Breng de gekurkte fles en vooral de kurk mee.

Flessen uit ons cavasYvinos assortiment kunnen echter niet worden ingewisseld tegen eenzelfde fles, gezien de beperkte voorraad die we er van hebben. In dat geval stellen wij u een alternatief voor uit ons eigen assortiment rechtstreeks geïmporteerde wijnen en Cava's.  

Geleverde cadeaubonnen worden niet teruggenomen, noch terugbetaald.